Kapellet

Kapellet er bygget inde på Søndre Kirkegård.

Adressen til Hobro Søndre kirkegård/kapellet er: Mariagervej 25, 9500 Hobro.

På adressen Mariagervej 25 har kirkegården en P-plads til brug for besøgende.

I kapellet er der plads til 70 personer.

Begravelse eller bisættelse kan finde sted alle dage undtaget søndag, juledag, påskedag, pinsedag og langfredag. Urnenedsættelse kan finde sted mandag til fredag inden for normal arbejdstid. I særlige tilfælde kan nedsættelse finde sted lørdag efter aftale.

Kontaktoplysninger til kirkegårdskontoret er her

Orgelet i Hobro Kapel

I november 2015 blev det orgel der var i kapellet på Sdr. Kirkegård erklæret kassabelt.

Efter kassationen blev der arbejdet ihærdigt på at finde og købe et nyt orgel og arbejdet resulterede i en beslutning om at bestille et nyt orgel hos orgelbygger Bruno Christensen.

Processen med at finde et velegnet orgel til kapellet fortsatte med økonomi og grønne tanker in mente. Derfor blev det dengang nye orgel både nyt og brugt, idet piberne fra det gamle orgel blev genbrugt tillige med orgelpiber fra en kirke i Vendsyssel.

Resultatet blev det orgel der er i kapellet i dag. Det har en smuk klang, der kan fylde hele rummet på tilfredsstillende vis samtidig med, at prisen på orglet kun blev ca. halvdelen af, hvad et helt nyt orgel ville have kostet.

Den officielle indvielse og ibrugtagning skete søndag den 5. november 2017.