Babysalmesang

Der kræves ingen forudsætninger for at deltage i babysalmesang – kun lysten til at være sammen med sit barn igennem sang, musik, dans og rytmik. I dit barns verden er netop din stemme den smukkeste.

Gennem musik, lyd og bevægelse stimuleres barnets sanser. En anden god ting ved sang og musik er at det styrker alle spædbørns udvikling af bl.a. koncentrations- og indlæringsevne.

Babysalmesang er i det fine kirkerum, der er i Hobro Kirke. Kirken er det perfekte sted til at synge både nye og gamle salmer samt forskellige børnesange og remser. Vi vil sidde sammen og mødes i dans, lave fagter bruge rekvisitter og går på opdagelse i kirkens rum - kun fantasien sætter grænser - mens vi leger, synger og lytter til musik.

For alle børn er der en stor tryghed i genkendelighed. Derfor vil vi have mange gentagelser af de samme aktiviteter igennem forløbet, men undervejs vil der også være fornyelser i aktiviteterne.

Det er tanken, at sange og aktiviteter kan tages med hjem, således det også er muligt at bruge dem i samværet derhjemme.

Aktiviteterne er tilrettelagt således de er velegnet for børn der højst er 10 måneder ved opstart af et hold.

Babysalmesang i Hobro Kirke er onsdag om formiddagen.

Opstart 3. april  2024. Sidste gang 15. maj.

Underviser er Ditte Maria Mølgaard.

Ditte Maria Mølgaard er uddannet på Århus Musikkonservatorium og har efterfølgnede opnået en lang erfaring med at have babysalmesang i Folkekirken.

Har du spørgsmål vedrørende babysalmesang er du velkommen til at kontakte Hobro Kirkekontor pr. mail hobro.sogn@km.dk eller tlf.nr. 98 52 07 63.

Tilmelding til babysalmesang

Det er gratis at være med til babysalmesang.

Ønsker I at være med til babysalmesang vil vi gerne at I bliver tilmeldt, af hensyn til planlægningen.

Du vil få flere informationer fra os inden babysalmesang begynder.

Vi glæder os til at høre fra dig.