Hobro kirkes Ungdomskor

Hobro kirkes Ungdomskor består af piger og drenge fra 5. klasse og opefter.

UNGDOMSKORET øver hver tirsdag kl. 15.30-16.30.

I koret synger vi både klassisk og rytmisk, herunder sange, salmer og korsatser, der skal bruges til de gudstjenester og koncerter børnene skal medvirke til.

I koret synger vi både en- og flerstemmigt, blandt andet på dansk og engelsk.

Ved hver korprøve medvirker sangpædagog Elisabeth Brink.

Koret undervises i hørelære, en halv time før eller efter korprøven, hvor vi lærer om noder og rytmer.

Ungdomskoret synger til højmesser, og ved ”Gud og mad”, fastelavnsgudstjeneste, juleaftensgudstjeneste, forårskoncert og julekoncert.

Op til jul går vi traditionen tro Luciaoptog i kirken, på plejehjem, i Bie centret, i Studiekredsen og andre steder.

Hvorfor synge i kor?

Fordi det er fedt at synge i kor

Vi får nemmere ved at koncentrere os

Vi får nye venner og godt kammeratskab

Vi tør stå frem foran andre

Vi bliver glade af at synge

Du er velkommen til at møde op til en korprøve og se, hvad vi laver 😊

• og så er det gratis at synge i Hobro kirkes Ungdomskor

Hvis du går i 5. klasse og opefter og har lyst til at synge i kor, har du mulighed for at tilmelde dig via kirkens hjemmeside

Kom og vær med – det bliver rigtig sjovt 😊

Yderligere information kontakt organist Winni Steinicke 61 63 09 77

Tilmeld til ungdomskor her

I ovenstående sammenhænge vil vi i Hobro kirke gerne have mulighed for at anvende billeder af jeres børn, enten som situationsbilleder eller portrætter (hvor ansigtstræk er tydelige).

Portrætbilleder kræver en skriftlig tilladelse (samtykkeerklæring), som vi vil bede jer om at give, hvis jeres barn skal kunne optræde i ovennævnte sammenhænge.